DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Spor Pazarlaması ve Sponsorluk
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SM 507
Güz
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilere sporda pazarlamanın temel ilkeleri ve uygulamaları, sporda sponsorluk çalışmaları ve amaçları, spor vasıtasıyla yürütülen pazarlama faaliyetleri konularında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • sponsorluk ve spor organizasyonları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilecektir
  • spor alanında yapılan sponsorluk uygulamalarını analiz edebilecektir
  • sponsorluk uygulamalarının verimliliğini değerlendirebilecektir
  • bir spor organizasyonu için sponsorluk ve pazarlama planı hazırlayabilecektir
Ders Tanımı Derste spor sponsorluğu ve spor pazarlaması konuları işlenecektir.Ders spor pazarlamasının amatür ve profesyonel spor organizasyonlarındaki taktik ve stratejik etkilerini, spor ürünleri tasarım ve fiyatlamasını, pazarlama ilkelerinin spor organizasyonlarında uygulanmasını, fiyatlama, tutundurma ve konumlandırma çalışmalarını de içermektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Spor Pazarlamasına Giriş
2 Sporla Pazarlama
3 Sporda Sponsorluğa giriş
4 Spor Tüketicisi
5 Sporda Pazarlama Karması
6 Sporda ürün dizaynı
7 Sporda Fiyatlama
8 Sporda promosyon
9 Sporda Pazar Bölümlemesi
10 Spor pazarlamasında konumlandırma
11 Pazarlamanın spordaki stratejik rolü
12 Sporda pazarlama araştırması
13 Sporda Marka
14 Sporda marka yönetimi
15 Genel tekrar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Çeşitli
Önerilen Okumalar/Materyaller Çeşitli

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
4
60
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
17
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
10
    Toplam
190

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak İşletme alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek

X
2

İşletme alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta incelemek

X
3

İşletme alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak

X
4

İşletme alanında uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemek.

X
5

İşletmecilik ve yönetim alanlarında karşılaştığı bir sorunu, bağımsız olarak değerlendirmek, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek ve sonuçları değerlendirmek

X
6

İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve sorumluluk alarak çözüm üretmek

X
7

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek, var olan bilgilerin yenilenmesi yoluyla sürekli öğrenmeye teşvik etmek ve ileri düzey çalışmalarını bağımsız olarak yürütmek

X
8

İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak

X
9

İşletmecilik alanında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, etkili ilişkiler geliştirmek, bu ilişkileri sürdürmek ve takım çalışmasını en etkin şekilde uygulayabilen, riski ve değişimi yöneten liderler yetiştirmek

X
10

İşletmecilik ve yönetim alanlarıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek

X
11

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmayı öğretmek ve denetlemek

X
12

Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
13

İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest